Ga naar de inhoud

Diensten

Externe klachtenfunctionaris

Zorgaanbieders die onder de Wkkgz vallen moeten beschikken over een klachtenfunctionaris. Via het CBKZ kunt u op een eenvoudige en efficiënte manier aan deze wettelijke eis voldoen. Zo kunt u bij ons bijvoorbeeld een abonnement op de externe klachtenfunctionaris op afroep afsluiten. Hiermee heeft u als zorgaanbieder gegarandeerd beschikking over een gekwalificeerde en deskundige klachtenfunctionaris op de momenten dat het nodig is.

Meer over de externe klachtenfunctionaris

Met het abonnement op de externe klachtenfunctionaris op afroep bent u verzekerd dat klachten op een onafhankelijke en deskundige manier worden behandeld. Dit kan voor u interessant zijn als u zelf intern geen klachtenfunctionaris wilt of kunt aanstellen.

Omdat onze klachtenfunctionarissen niet in dienst zijn bij uw organisatie is de onafhankelijkheid en onpartijdigheid beter geborgd. Zo bouwen we vertrouwen op. Ook in situaties waar belang van cliënt en medewerker tegenover elkaar komen te staan. De klachtenfunctionaris helpt bij het formuleren van de klacht en werkt aan oplossingen voor zowel de cliënt, medewerker als organisatie. 

Enkele voordelen

 Gegarandeerd beschikking over een gekwalificeerde klachtenfunctionaris.
 Onafhankelijke en onpartijdige afhandeling van klachten.
 Voldoen aan de wettelijke verplichting.
 Abonnement op maat. Passend bij uw organisatie en budget.
 24/7 digitaal bereikbaar en telefonisch op werkdagen van 9:00 tot 17:00.
 Periodieke managementrapportage en evaluatiemomenten (optioneel).
 Helpdesk voor vragen over klachtrecht/-management voor uw organisatie.
 Versleuteld mailverkeer en beveiligde opslag van klachtdossiers.
 Ook geschikt als tijdelijke back-up van uw eigen klachtenfunctionaris.
 Alleen betalen bij daadwerkelijk inzet (los van het abonnementstarief).

Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel. Daarom gaan wij met onze opdrachtgevers altijd eerst in gesprek. We sluiten volledig aan bij uw eigen klachtenregeling en stellen een pakket samen dat optimaal aansluit bij uw wensen, behoeften en budget.

Tijdelijke ondersteuning

Heeft u te maken met zwangerschap of ziekte van uw eigen klachtenfunctionaris? Betreft de klacht een ingewikkelde casus of heeft u om een andere reden behoefte aan back-up? Ook voor tijdelijke ondersteuning kunt u bij ons terecht. U kunt dan een beroep doen op een interim klachtenfunctionaris van CBKZ.

Betrokken

Bekwaam

Betekenisvol

Persoonlijk advies?

Heeft u een vraag of twijfelt u of het abonnement iets voor u is? Het team van CBKZ staan voor voor u klaar. Neem contact op. We horen graag van u!Bel 0183 – 682829 of mail info@cbkz.nl.

Vraag vrijblijvend een offerte aan

Na uw offerte-aanvraag nemen we binnen enkele dagen telefonisch contact met u op. We bespreken dan uw wensen en stellen een pakket op maat samen.

"*" geeft vereiste velden aan

Stel gerust uw vraag, onze adviseurs helpen u graag verder.

Neem contact op