3 dagen | € 1535,- | HBO | 30 registerpunten
Om tot een oplossing te komen, moet je bemiddelen tussen twee partijen. Dat leer je tijdens deze module. Wanneer je deze module hebt afgerond, weet je hoe je een bemiddelingstraject kunt inrichten. Een klacht kan zo complex zijn dat het onmogelijk lijkt om tot een oplossing te komen. Hoe je kunt werken aan de bemiddelbaarheid van een klacht komt in deze module ook aan de orde. Ook leer je belangen onderscheiden en omgaan met tegenstellingen. Je oefent veel met de voorbereiding en de uitvoering van het bemiddelingsgesprek.
Doelgroep
Module 3 is bedoeld voor klachtenfunctionarissen die module 1 en 2 of een vergelijkbare opleiding hebben gevolgd. Om de opdrachten te kunnen maken en het geleerde te oefenen is werkervaring gewenst. Heb je wel ervaring, maar niet eerder een opleiding gevolgd? Neem dan contact met ons op om te zien welke voorbereiding nodig is om je te laten instromen in deze module.
Na de training
- weet je hoe je de belangen van beide partijen boven water moet krijgen;
- beoordeel je de bemiddelbaarheid van een klacht en onderneem je zo nodig actie om de bemiddelbaarheid te vergroten;
- kies je per klacht voor de meest passende bemiddelingsvaardigheden;
- stem je de communicatie af op eventueel aanwezige psychische processen bij betrokkenen;
- reflecteer je op de bemiddeling om van te leren.
Accreditatie
Volledige deelname aan module 3 ‘Bemiddeling bij klachten’ (ID nummer: 537601) levert 30 registerpunten op voor de geaccrediteerde deskundigheidsbevordering voor bij Registerplein geregistreerde Klachtenfunctionarissen in de gezondheidszorg.
Aan het eind van module 3 ontvang je een certificaat.
Programma
De module bestaat uit 3 dagen met een tussenperiode van enkele weken. Aan de orde komen:
- bemiddelingsvaardigheden, opbouwen van de relatie met klager en beklaagde;
- inrichten bemiddelingstraject;
- oefenen bemiddelingsgesprek en complexe situaties.
De voorbereiding voor iedere trainingsdag bestaat uit het doornemen van de lesstof en het maken van enkele opdrachten. Tijdens de training oefenen we veel met het geleerde. Op dag 3 is er een professionele trainingsacteur aanwezig.
Data en locaties
- Regio Utrecht
Dag 1: donderdag 3 april 2025
Dag 2: donderdag 17 april 2025
Dag 3: donderdag 24 april - Regio Utrecht
Dag 1: donderdag 30 oktober 2025
Dag 2: donderdag 13 november 2025
Dag 3: donderdag 27 november 2025
Trainers
De trainingen worden gegeven door ervaren trainers. Ze werken als klachtenfunctionaris, hebben een juridische achtergrond en/of zijn mediator.
Investering
De training kost € 1535,- per persoon (inclusief lunch en verzorging op locatie). De training is vrij van BTW. Eventuele parkeerkosten zijn voor rekening van de deelnemer.
Het CBKZ is een CRKBO geregistreerde instelling. Onze trainingen zijn vrij van BTW.
Praktijkgericht
Meerdere locaties
Ervaren trainers
Aanmelden
Vul het formulier in om je aan te melden. We hebben slechts enkele gegevens van je nodig. Je gegevens verwerken wij zorgvuldig en verstrekken we niet aan derden. Na aanmelding ontvang je een bevestiging en een factuur. Circa twee weken voor de start van de training sturen we je een intakeformulier en de voorbereiding voor de eerste dag. Bij vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.