Ga naar de inhoud

Blogs

CBKZ neemt Leertraject klachtenopvang en -bemiddeling over van Klachtenmanagement Zorg

Marga Timmers, directeur van Klachtenmanagement Zorg en Jan de Hoog, directeur van Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ) hebben 25 april jl. getekend voor overdracht van het Leertraject klachtenopvang en –bemiddeling voor klachtenfunctionarissen in de zorg.

Marga Timmers: “Ik was op zoek naar een deskundige organisatie aan wie ik mijn producten, visie en kennis wat betreft de professionele opleiding van klachtenfunctionarissen kon overdragen. Na een aantal zeer constructieve gesprekken is mijn keuze op het CBKZ gevallen.”

Het CBKZ ondersteunt en adviseert zorgaanbieders op het gebied van klachtenmanagement o.a. door op een zorgvuldige, daadkrachtige en onafhankelijke wijze klachten te behandelen en calamiteiten te onderzoeken. In lijn daarmee verstrekt het CBKZ adviezen en biedt zij diverse trainingen aan voor klachtenfunctionarissen, beleids- en kwaliteitsmedewerkers en klachtencommissies in de zorg. Inmiddels heeft CBKZ ruim 300 klachtenfunctionarissen getraind.

Jan de Hoog: “Op basis van het leertraject van Marga Timmers kunnen wij ons eigen opleidingsaanbod voor klachtenfunctionarissen uitbreiden en verdiepen. We zien het als een mooie kans om bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van het vak en bedanken Marga voor het vertrouwen in CBKZ.”

Marga Timmers heeft meer dan 40 jaar ervaring met de ontwikkeling en uitvoering van klachtenmanagement in de zorg. Dat deed ze vanuit diverse posities en organisaties; sinds 2012 vanuit haar succesvolle onderneming Klachtenmanagement Zorg.

CBKZ neemt nu de eigendomsrechten van de brede, landelijke scholing voor klachtenfunctionarissen over. Klachtenmanagement Zorg blijft actief op het gebied van ontwikkeling, advisering en thematische (in company) scholing.

Zowel CBKZ als Klachtenmanagement Zorg bieden geaccrediteerde opleidingen om te registreren als klachtenfunctionaris via Registerplein. Dit najaar komt informatie over het uitgebreide en vernieuwde trainingsaanbod van CBKZ beschikbaar. Wilt u als eerste op de hoogte zijn? Vul hieronder uw mailadres in en ontvang een bericht wanneer het aanbod online staat en de inschrijving is geopend.

 

Auteur
Mr. Lise Otterman

Als klachtenfunctionaris en ambtelijk secretaris hecht Lise veel waarde aan het werken vanuit een onafhankelijke positie. Haar notariële studie en werkervaring als jurist en kandidaat-notaris liggen hieraan ten grondslag. Ze bekijkt situaties vanuit verschillende oogpunten en neemt emoties en belangen van alle betrokkenen mee om vervolgens tot een passende oplossing te komen. Echt luisteren en aandacht hebben voor mensen vindt ze heel belangrijk. Zo draagt ze graag bij aan het verbeteren van de zorg in Nederland.

Op de hoogte blijven?

1x per maand versturen wij een nieuwsbrief. Met zorg.

Geen zorgen. Wij versturen geen spam. U ontvangt max. 1 mail per maand

Stel gerust uw vraag, onze adviseurs helpen u graag verder.

Neem contact op