Ga naar de inhoud

Blogs

Ruime keus erkende geschilleninstanties

Zorgaanbieders hebben een ruime keus uit erkende geschilleninstanties om zich bij aan te sluiten.

In oktober 2016 schreven wij dat het voor zorgaanbieders nog niet zo eenvoudig was om per 1 januari 2017 aan de eis te voldoen om zich bij een geschilleninstantie te hebben aangesloten. Ze waren er namelijk nog niet. In de laatste maanden van het jaar heeft een flink aantal geschilleninstanties een spurt gemaakt om nog net op het einde van het jaar de eindstreep te halen en een erkenning te krijgen van de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (WVS).

De meeste geschilleninstanties richten zich op een bepaalde doelgroep en zijn veelal ook in overleg met beroepsverenigingen opgericht. Staat de zorg die uw organisatie biedt er niet bij, dan kunt u zich aansluiten bij een algemene geschilleninstantie. Moeite met het maken van een keus? Wij geven u graag een onafhankelijk advies.

Op deze website kunt u lezen welke erkende geschilleninstanties er momenteel zijn.

Auteur
Mr. Lise Otterman

Als klachtenfunctionaris en ambtelijk secretaris hecht Lise veel waarde aan het werken vanuit een onafhankelijke positie. Haar notariële studie en werkervaring als jurist en kandidaat-notaris liggen hieraan ten grondslag. Ze bekijkt situaties vanuit verschillende oogpunten en neemt emoties en belangen van alle betrokkenen mee om vervolgens tot een passende oplossing te komen. Echt luisteren en aandacht hebben voor mensen vindt ze heel belangrijk. Zo draagt ze graag bij aan het verbeteren van de zorg in Nederland.

Op de hoogte blijven?

1x per maand versturen wij een nieuwsbrief. Met zorg.

Geen zorgen. Wij versturen geen spam. U ontvangt max. 1 mail per maand

Stel gerust uw vraag, onze adviseurs helpen u graag verder.

Neem contact op